Propozycje słów kluczowych – narzędzia Google

Propozycje słów kluczowych – narzędzia Google

Dobrze dobrane słowa

Słowa kluczowe są kwestią wyjściową dla działań SEO. Kiedy masz już firmową stronę internetową i zastanawiasz się nad jej pozycjonowaniem, dobór fraz, pod którymi miałaby być wyświetlana jest jednym z priorytetów. Jak wybrać słowa kluczowe?

Jednym ze sposobów jest skorzystanie z  narzędzi propozycji słów kluczowych bezpośrednio związanymi z Google, takich jak: Planer Słów Kluczowych czy Google Trends.

Propozycje słów kluczowych – narzędzia Google

1. Planer Słów Kluczowych – żeby mieć do niego dostęp konieczne jest założenie konta Google AdWords. Planer Słów Kluczowych jest podstawą, jeżeli chcemy planować kampanie reklamowe, ale jest również pomocny podczas pisania tekstów wspomagających pozycjonowanie firmowych stron. Korzystając z Planera masz możliwość wyszukania interesujących ciebie słów kluczowych, a samo narzędzie podpowiada również podobne frazy do wyszukiwanej, co pomoże jeszcze bardziej urozmaicić treści zamieszczane na stronie. Oprócz tego uzyskasz takie informacje jak: średnia liczba wyszukań danego słowa czy konkretną stawkę.

2.Google Trends – kolejnym narzędziem, gdzie można szukać inspiracji do tworzenia treści SEO jest Google Trends. Sprawdź, które tematy są najczęściej wyszukiwane w danym okresie czasu i odpowiednio zaplanuj np. publikacje na swojej firmowej stronie internetowej. Google Trends analizuje, jakie hasła wpisywane są w pasek wyszukiwarki. Na tej podstawie wyświetla te najpopularniejsze lub te, których popularność w ostatnim czasie wzrosła. Wyszukiwanie można oprzeć na kategoriach tematycznych, ale i poprzez wpisywanie pojedynczych słów. Dzięki temu możemy odkryć zupełnie nowe frazy, które są popularne, i które możemy wykorzystać w tworzonych przez nas treściach. Dodatkowo, korzystając z narzędzia propozycji słów kluczowych, jakim jest Google Trends, możemy zawęzić nasze wyszukiwania do konkretnej lokalizacji (państwo, województwo, miasto), konkretnego przedziału czasowego, kategorii, a także rodzaju wyszukiwarki (np. Google lub YouTube).

3.Rezultaty wyszukiwania Google – z poziomu wyszukiwarki również można uzyskać interesujące informacje na temat słów kluczowych. Wyszukując dane słowa możesz zapoznać się również z propozycjami pod listą wyników wyszukiwania. Nie jest to typowe narzędzie propozycji słów kluczowych, jednak takie propozycje pozwolą zorientować się, jakie frazy są wyszukiwane i dzięki temu przyczynią się do stworzenia np. dobrego tekstu SEO.

Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie wymyślać słowa kluczowe, to powyższe narzędzia ułatwią ci to zadanie.

Artykuł sponsorowany dla http://efectownia.pl/

Dodaj komentarz