Jakie cechy posiada profesjonalny konsultant?

Jakie cechy posiada profesjonalny konsultant?

Konsultacja to czas który ekspert poświęca dla Klienta, aby pomóc mu dokonać właściwego wyboru. Właściwego – czyli nie najdroższego, ale najbardziej optymalnego do posiadanego budżetu i oczekiwań.

Bezpłatna konsultacja

Jeżeli ktoś chce wziąć pieniądze na takim etapie to łamie standardy nowoczesnej obsługi Klienta. Dzisiaj mamy do wyboru wręcz nieograniczoną ilość rozwiązań i obowiązkiem każdej szanującej swoich Klientów firmy jest poświęcenie czasu swojemu Klientowi.

Sugestie Klienta

Jedni wymierzają na „surowo” nie słuchając sugestii Klienta, inni oferują wszystko co najdroższe, a na pytanie o inny materiał „kręcą nosem”. Prawdziwy fachowiec nie naciska, wysłucha, wymierzy, przedstawi możliwości i doradzi.

Sugestie projektanta

Jeżeli konsultant nie ma pomysłu na Twoją kuchnię i tylko słucha co Ty powiesz to zaproś innego konsultanta. Wysłuchanie potrzeb Klienta to jedno. Zaproponowanie rozwiązań w oparciu o przedstawione potrzeby Klienta to drugie. To obowiązek każdego profesjonalnego projektanta znać zasady ergonomii kuchni, nowości na rynku, akcesoria i materiały w określonych przedziałach cenowych.

Projekt

Projekt ma na celu przedstawienie koncepcji zaproponowanych rozwiązań wraz z dokładną wyceną przy danej konfiguracji. To czas zmian, prób i rozmów. Powinien zachęcać do tego sam konsultant, aby jak najdokładniej zaplanować kuchnię w oparciu o oczekiwania swojego Klienta. Jeżeli ktoś narzekam, że trzeba jeszcze popracować przy projekcie to zalecam zmianę firmy. Dobry projekt to 50% sukcesu.

Cena, a konfiguracja i możliwości

Dzisiejszy rynek oferuje morze możliwości. W zależności od budżetu jakim dysponujemy możemy naprawdę zdziałać cuda. Zadaniem konsultanta jest dopasować do budżetu optymalne rozwiązania, a jeżeli budżet jest niewystarczający to zaproponować opcję, która będzie jak najbliższa możliwości Klienta. Klient musi widzieć co może zrobić za określony budżet i mieć pewność, że będzie to uczciwa oferta o odpowiednim standardzie wykonania.

Jest pewna minimalna jakość wykonania, której nie wolno przekraczać np. akcesoria. Najtańsze posłużą kilka miesięcy. Ja ich nie stosuję nawet gdy Klient chce najtaniej jak się da. Wychodzę z założenia, że lepiej będzie doradzić Klientowi, aby poczekał bo kwota jest nie wystarczająca na wykonanie solidnych mebli, niż zrobić coś z czego będzie nie zadowolony lub za rok zacznie mieć problemy. Nawet najtańsza kuchnia musi służyć przez długie lata.

Finalne rozliczenie

Na zakończenie prac Klient musi otrzymać potwierdzone fakturami zakupu materiały i akcesoria jakie zostały zastosowane. To daje gwarancję, że otrzymaliśmy dokładnie to za co zapłaciliśmy.

Dodaj komentarz