Marketing na Instagramie dla małych firm

Marketing na Instagramie dla małych firm

Instagram jest jedną z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych, szczególnie wśród młodszych użytkowników Internetu. Piękno Instagrama polega na tym, że jest on bardzo wizualny – nacisk kładziony jest na obrazy i filmy, a nie na posty tekstowe. Facebook wciąż dominuje w tej grze, ale Instagram wciąż zajmuje mocne miejsce na globalnej liście pod względem największego zaangażowania.

Z taką ilością oczu na platformie, nie możesz pozwolić sobie na ignorowanie jej. Jak więc możesz z niej korzystać? Mamy kilka wskazówek, jak używać strategii marketingowej Instagram dla małych firm, aby przenieść swoje przedsiębiorstwo na wyższy poziom.

Przygotuj swoje konto na sukces

Kiedy ustawiasz swoje konto biznesowe na Instagramie, chcesz to zrobić tak, aby miało ono maksymalny wpływ marketingowy. Będziesz także chciał się upewnić, że potencjalni klienci mają sposób, aby znaleźć cię online z łatwością.

Połącz swoje konto na Instagramie z innymi kontami w mediach społecznościowych. Dodanie stron Twojej firmy na Facebooku, Twitterze, Tik Tok i Flickr do profilu na Instagramie może pomóc Twoim klientom być na bieżąco z Tobą na innych forach społecznościowych. Upewnij się, że ustawienia prywatności pozwalają wszystkim na oglądanie i komentowanie Twoich postów – Twoje konto nie pomoże Twojej firmie, jeśli nikt nie będzie miał do niego dostępu!

Udostępniaj treści wysokiej jakości

Instagram jest medium wizualnym. Ludzie przychodzą na Instagram, aby zobaczyć piękne zdjęcia i filmy. Postaraj się, aby Twoje treści na Instagramie wyróżniały się.

Na szczęście Instagram ma przyjazny dla użytkownika format, dzięki czemu można tworzyć archiwalne obrazy o wysokiej jakości za dotknięciem palca. Instagram oferuje całą gamę filtrów, dzięki którym możesz przyciemnić swoje zdjęcia, zmienić ustawienia kontrastu i dodać inne efekty wizualne. Baw się platformą, a przekonasz się, że istnieją dosłownie setki sposobów na dostosowanie zdjęć. Może być konieczne trochę prób i błędów, aby znaleźć to, co pasuje do Twojej marki i działa na Twoich zwolenników, więc nie bój się eksperymentować!

Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać, tworząc przyciągające uwagę treści:

  • Żywe kolory wyróżniają się
  • Zdjęcia o wysokiej rozdzielczości przekazują jakość
  • Niezwykłe, zaskakujące i intrygujące obrazy przyciągają wzrok lepiej niż te zwykłe
  • Krótkie filmy wideo to świetny sposób, aby pokazać produkt w akcji
  • Rozważ udostępnianie treści, które nie są związane tylko z Twoją marką. Pomoże to przyciągnąć większą liczbę odbiorców i sprawi, że Twoje konto będzie mniej komercyjne, co jest bardzo ważne dla millenialsów. Pamiętaj, że wszystkie Twoje treści powinny być spójne z Twoją marką – sklep z zabawkami dla dzieci nie powinien publikować treści dla dorosłych.

Używaj tagów i hasztagów

Instagram wprowadza pojęcie “social” do mediów społecznościowych, pozwalając Ci na oznaczanie innych osób na Twoich zdjęciach. Oznaczając followera lub inną firmę, nawiązujesz połączenie z tą osobą i dzielisz się swoimi treściami z nią i jej followersami.

Uwaga na temat używania hashtagów – upewnij się, że odnoszą się one do zdjęcia i mają sens. Niektóre firmy umieszczają przypadkowe hashtagi bez związku z wizualnym obrazem, co może być mylące dla odbiorców i sprawiać, że post wydaje się spamerski i nieautentyczny.

Zbuduj zasięg

Twoja strategia marketingowa na Instagramie dla małych firm polega na zwiększaniu zasięgu, świadomości marki i jej dobrej woli. Niezależnie od treści, które publikujesz, powinny one być Twoim celem i metryką, na którą zwracasz największą uwagę. Jeśli Twoje zdjęcia i filmy nie są “lubiane” lub udostępniane, nadszedł czas, aby zmienić swoją strategię.

Kolejnym kluczowym elementem budowania zasięgu jest zaangażowanie – musisz aktywnie zarządzać swoim kontem i nawiązywać kontakty z innymi użytkownikami. Rozpoczynaj rozmowy! Odpowiadaj osobom, które komentują Twoje posty! Pokaż, że jesteś aktywną częścią społeczności Instagrama – to sprawia, że Twoja marka jest bardziej autentyczna i ma większe znaczenie, szczególnie dla młodszych grup demograficznych.

Pokaż, nie opowiadaj

Ponieważ Instagram jest forum wizualnym, użyj go, aby pokazać klientom, co oferuje Twój biznes. Jeśli prowadzisz browar, zamiast publikować zdjęcia pieniącego się piwa, pokaż klientom, którzy delektują się piwem. Jeśli sprzedajesz ręcznie dziergane szaliki z kaszmiru, zamieść filmik pokazujący kulisy powstawania szalika. Niech to będzie osobiste i interesujące – wszyscy widzieliśmy już wystarczająco dużo zdjęć piwa i szalików. Dzieląc się tym, co robi Twoja firma i dlaczego jest wyjątkowa, pokażesz wartość swoich produktów i usług swoim followersom. Błyskawiczny branding!

Dodaj komentarz