Rodzaje smarownic

Rodzaje smarownic

Smarownice to urządzenia, które możemy spotkać w większości warsztatów samochodowych, ale również zakładach produkcyjnych, a coraz częściej także w domowych garażach. Urządzenia te choć niepozorne są niezwykle ważne i potrzebne, dlatego też kiedy lubimy majsterkować wato się w nie wyposażyć. Smarownice służą przede wszystkim do nasmarowania olejem bądź smarem różnego rodzaju elementów, urządzeń czy też maszyn znajdujących się w naszym posiadaniu. Ich regularne smarowanie skutkuje zdecydowanie  lepszą i wydajniejszą pracę, ale przede wszystkim przedłuża żywotność maszyn, a także wszystkich smarowanych elementów.

“Smarownice to urządzenie które wbrew pozorom może być przydatne w każdym garażu, nawet u osób, które nie do końca fascynują się mechaniką. Na rynku dostępne są różnego rodzaju smarownice począwszy od takich bardzo profesjonalnych, które są stosowane w warsztatach samochodowych czy stacjach diagnostycznych, aż po takie podręczne, które nie są drogie, nie zajmują wiele miejsca nie potrzebujemy tez zbyt wielu umiejętności by ich używać, ale mogą okazać się bardzo potrzebne.

Smarownica ręczna, nożna, pneumatyczna, a może elektryczna

Jak zdążyliśmy się już zorientować jest wiele rodzajów smarownic. Najbardziej popularna i najczęściej stosowna jest smarownica ręczna.  Większość z nich wyposażona jest w pistolet który ułatwia precyzyjną pracę. Jest ona przydatny głównie podczas drobnych prac, a zatem możemy znaleźć ją po prostu w małych przydomowych garażach. Ma ona niewielki rozmiar i jest łatwa w użyciu.  Jeżeli jednak ponad wszystko cenimy sobie komfort oraz wygodę powinniśmy zastanowić się nad smarownicą nożną. Jak sama nazwa wskazuje ta smarownica wyposażona jest w pedał, który umożliwia pracę. W tego rodzaju urządzeniu można umieścić jednorazowo dużą ilość środka smarującego, co zdecydowanie minimalizuje czas pracy. W profesjonalnych warsztatach oraz stacjach diagnostycznych najlepiej sprawdza się jednak smarownica elektryczna, która charakteryzuje się automatycznym mechanizmem. Dzięki wyposażeniu w akumulator pozwala na pracę w dowolnym miejscu. Jej wadą jest zdecydowanie cena, posiada ona wiele różnych funkcji dlatego jest zdecydowanie droższa od poprzednich smarownic. Ostatni rodzaj jaki mamy do wyboru to smarownica pneumatyczna. Jej praca jest bardzo podobna do pracy smarownicy elektrycznej. Jej plusem jest to, że występuje w wielu różnych rozmiarach co pozwala dopasować ją do preferencji oraz wymogów użytkownika. Jednak jest ona zdecydowanie bardziej skomplikowana w obsłudze i wymaga podłączenia do kompresora, dlatego jest zazwyczaj spotykana w warsztatach samochodowych.

Przed  zakupem odpowiedniego rodzaju smarownicy warto przemyśleć do czego ma nam ona służyć w największej mierze i na tej podstawie wybrać taki model który będzie dla nas najbardziej odpowiedni.

Dodaj komentarz