Wskazówki dotyczące outsourcingu pracowników w celu obniżenia kosztów

Wskazówki dotyczące outsourcingu pracowników w celu obniżenia kosztów

W erze cyfrowej, firmy muszą być szczuplejsze i bardziej zwinne niż kiedykolwiek. Aby wyprzedzić konkurencję i obniżyć koszty, wielu właścicieli firm rozważa outsourcing pracowników jako sposób na zmniejszenie kosztów ogólnych. Niezależnie od tego, czy masz jednego pracownika, czy 100, zarządzanie personelem przy jednoczesnym utrzymaniu budżetu może być wyzwaniem. Outsourcing pracowników jest jednym ze sposobów, w jaki małe firmy mogą kontrolować koszty, utrzymując jednocześnie wysoki standard usług dla klientów. Jako pracodawca, możesz nie chcieć zrezygnować z pewnych obowiązków dla swoich pracowników, ponieważ czujesz się osobiście zainwestowany w ich rozwój zawodowy lub ponieważ chcesz zachować prostotę i pozostać zorganizowanym. Istnieje jednak wiele korzyści z outsourcingu pracowników, które mogą sprawić, że będzie to opłacalne przedsięwzięcie. Outsourcing pracowników pozwala skupić się na tym, co ważne, a jednocześnie wykorzystać ich umiejętności w obszarach, w których nie jesteś tak silny. Czytaj dalej, aby odkryć kilka wskazówek dotyczących cięcia kosztów tej praktyki…

Zatrudnienie pracownika to duże zobowiązanie dla każdego biznesu, ale szczególnie dla małych firm.

Jeśli twoja firma rośnie zbyt szybko, możesz być przytłoczony odpowiedzialnością. Outsourcing pracowników może pomóc Ci w zarządzaniu potrzebami kadrowymi, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, że zatrudniasz odpowiednie osoby do pracy.

Zatrudnienie dodatkowych pracowników w celu nadrobienia słabości w wynikach firmy może być kuszące. Może się jednak okazać, że wydasz więcej niż potrzeba na pracowników, którzy stwarzają więcej problemów niż rozwiązują. Outsourcing pracowników może pomóc Ci uniknąć tej pułapki.

Ustal jasne role i obowiązki.

Jeśli zlecasz zadania administracyjne, takie jak lista płac czy księgowość, musisz mieć pewność, że Twój pracownik ma wszystkie dane, których potrzebuje, aby dobrze wykonać swoją pracę. Należy również upewnić się, że nie ma żadnych implikacji prawnych, takich jak zarządzanie podatkami i świadczeniami, o które Ty lub Twoi pracownicy muszą się martwić. Zlecając pracownikom outsourcing na stanowiska kierownicze lub inne stanowiska wysokiego szczebla, należy upewnić się, że mają oni uprawnienia do podejmowania decyzji, na które sami nie mamy czasu. Może to być szczególnie ważne w przypadku stanowisk związanych z obsługą klienta, które wymagają od pracowników podejmowania krytycznych decyzji w locie.

Bądź transparentny wobec swoich pracowników w kwestii tego, dlaczego zlecasz zadania na zewnątrz.

Pracownicy mogą czuć się źle w związku z outsourcingiem, zwłaszcza jeśli są przyzwyczajeni do pracy w firmie o bardziej sztywnej strukturze. Zanim podejmiesz jakiekolwiek poważne zobowiązania, upewnij się, że Twoi pracownicy rozumieją powody Twojej decyzji. Nie bój się mówić wprost i szczerze o swoich powodach do outsourcingu, zwłaszcza jeśli zatrudniasz pracowników zdalnych. Jeśli masz pracownika, który się nie sprawdza, nie musisz go zwalniać. Ale nie chcesz też być ich pracodawcą, więc zleć je na zewnątrz, aby zdjąć z siebie ten ciężar i odpowiedzialność.

Znajdź właściwe dopasowanie.

Przed zleceniem pracowników na zewnątrz, powinieneś upewnić się, że są oni dobrze dopasowani do danej pracy. Jeśli zlecasz pojedynczy projekt, jak w przypadku wirtualnej asystentki, możesz generalnie wybierać spośród wykwalifikowanych kandydatów. Jednak jeśli rozważasz długoterminowy outsourcing, upewnij się, że pracownicy mają doświadczenie i kwalifikacje, które chcesz w swoim personelu. Dowiedz się, jak wiele doświadczenia swoich pracowników mają z outsourcingu. Jeśli mają doświadczenie w zarządzaniu innymi ludźmi, może to być dobra wskazówka, że są dobrymi menedżerami.

Zdefiniuj jasne cele przed podpisaniem umowy.

Zanim podpiszesz długoterminowy kontrakt outsourcingowy, upewnij się, że Ty i Twoi pracownicy macie bardzo jasne cele dotyczące tego, co chcą z niego uzyskać. Pomoże to ustalić oczekiwania i zapobiec nieporozumieniom. Jeśli to konieczne, spisz umowę z konkretnymi kamieniami milowymi i innymi punktami odniesienia, które ty i twoi pracownicy będą musieli spełnić.

Sprawdź reputację i referencje firmy.

Zanim podpiszesz kontrakt z firmą zajmującą się outsourcingiem pracowniczym, zrób kilka badań, aby upewnić się, że jest ona renomowana.

Możesz nawet poprosić o referencje od innych firm, które współpracowały z tą samą grupą. To może pomóc Ci uzyskać lepszy pomysł na to, czego się spodziewać.

Podsumowanie

Outsourcing pracowniczy może być dla małych firm skutecznym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy i skalowanie działalności. Zanim zatrudnisz pracownika z innego kraju lub zatrudnisz pracownika zdalnego, upewnij się, że rozumiesz prawa i regulacje dotyczące zatrudnienia i podatków.

Podczas outsourcowania pracowników ważne jest, aby upewnić się, że zatrudniasz odpowiednie osoby do pracy. Przed zatrudnieniem upewnij się, że dana osoba rozumie zakres obowiązków, ma niezbędne referencje i dobrze pasuje do kultury organizacyjnej Twojej firmy. Po podjęciu decyzji o zatrudnieniu, upewnij się, że jasno określasz cele projektu lub pracy oraz oczekiwania obu stron.

Dodaj komentarz