W ostatnich latach, a szczególnie w ostatnich miesiącach, wiele firm, które dotychczas działało stacjonarnie, częściowo lub nawet całkowicie przeniosło swoją działalność do Internetu. Coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie sprawę z siły mediów społecznościowych, jeśli chodzi o sprzedaż czy budowę marki.
Wciąż są jednak firmy, które ich unikają, czy to z braku czasu, czy niepewności odnośnie do tego, czy podejmowanie działań w social media przyniesie pożądane rezultaty. Tak więc, czy warto założyć Facebook fanpage dla swojej firmy? Co można dzięki temu zyskać i czy jest to trudne? Wszystkiego dowiecie się poniżej!
Co można zyskać, zakładając Facebook fanpage?
Szukając produktów lub usług coraz więcej osób zwraca się do Internetu, a mówiąc jeszcze dokładniej – do mediów społecznościowych. Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce, nic więc dziwnego, że Facebook fanpage firmy to jedna z pierwszych rzeczy, jaką w wielu przypadkach sprawdzają potencjalni klienci. Zwłaszcza w ostatnich latach, kiedy to firma zaczęła mocno rozbudowywać zakres informacji dostępnych w tego typu profilach.
Zakładając firmowy fanpage, można w związku z tym zyskać większą rozpoznawalność marki i zachęcić do siebie kolejne osoby. Dotyczy to zarówno sklepów (czy to internetowych, czy stacjonarnych), jak i firm usługowych. Trudno jest wskazać branżę, w przypadku której obecność w mediach społecznościowych byłaby niepotrzebna czy wręcz niezalecana.
Trzeba przy tym pamiętać, że kluczem do sukcesu takiego fanpage jest regularność, kreatywność i wysoka jakość prezentowanych treści. Jeśli na profilu posty będą pojawiać się bardzo rzadko i informacje dotyczące firmy (np. menu czy godziny otwarcia) nie będą aktualizowane, taki fanpage może narobić więcej szkód niż pożytku.
Czy warto założyć firmową stronę na Facebooku?
Nawet, jeśli firma działa głównie lokalnie, fanpage Facebook nie jest złym pomysłem, a wręcz przeciwnie. Wielu klientów, zwłaszcza młodszych, oczekuje, że firma będzie łatwo dostępna właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tak, aby mogli oni z łatwością sprawdzić godziny otwarcia, menu lub listę usług, mogli zadać ważne dla nich pytania i nie tylko. Nie prowadząc profili w social media, firma zamyka się więc na potencjalnych klientów, na co mało który biznes może sobie obecnie pozwolić.
Warto też wskazać, że sam proces zakładania strony firmowej jest stosunkowo prosty, podobnie, jak jej późniejsze prowadzenie. Tutaj możecie przeczytać, jak założyć fanpage na Facebooku 2021 – podążając zgodnie z przedstawionymi instrukcjami, nie powinno się mieć z tym jakiegokolwiek problemu.