Biznes czy prowadzenie własnej firmy to prawdziwe wyzwanie. Wiąże się z ogromem pracy, nakładu energii i poświęceniem czasu oraz uwagi. Jednak wiele osób poleca prowadzenie swojej działalności, ponieważ dzięki temu mogą spełniać się i rozwijać. Jak jednak znaleźć pomysł na biznes? Jak odpowiedzieć sobie na pytania – co przyniesie satysfakcję, co się uda, która droga jest dobra? Jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jest jednak pewna droga, którą należy odbyć, by poznać swój pomysł, na idealny biznes.
Gdzie szukać pomysłu?
Pomysł na biznes nie przychodzi sam do głowy. Trzeba go poszukać i poświęcić uwagę na to, czemu chce się poświęcić jakąś część swojego życia. Najlepiej rozpocząć od własnego podwórka. Szukaj tam, gdzie znajdowałeś problemy. Może są obszary, w których szukałeś jakiejś pomocy lub odpowiedzi na jakieś pytanie, a jej nie otrzymałeś? To dobra droga, która może poprowadzić Cię dalej. Zapewne jest wiele osób, które tak jak i Ty miały podobne sytuacje lub problemy, na które nie ma jeszcze gotowej odpowiedzi.
Pomysłu można też szukać w rozmowach ze znajomymi, w przeglądaniu forów. Pamiętaj, że Twój biznes powinien być odpowiedzią na jakąś potrzebę ludzi, która nie do końca jest zapełniona. Wyższym poziomem wtajemniczenia jest też to, by zacząć tworzyć potrzeby na rynku. Jednak to potrafią tylko osoby, które od wielu lat istnieją na rynku i znają go na wylot. Pomysł na biznes może wywodzić się też z Twoich umiejętności lub doświadczenia. Czerp z tego jak najwięcej.
Jak szukać?
Szukanie pomysłu na swój biznes oznacza też jego testowanie. Możesz znaleźć wspaniałą ideę, ale dopóki jej nie przetestujesz, a test nie dostanie zielonego światła, nie rób z tego biznesu. Szukać możesz na wiele sposobów, jednak pamiętaj, że nawet wyszukany pomysł potrzebuje przetestowania. Szukać możesz w rozmowach, internecie, czerpiąc w swoim doświadczeniu czy też na nowo redefiniując to, co już istnieje. W końcu możesz założyć kolejną pizzerie w swoim mieście. Nadaj jej tylko oryginalny charakter, coś czym się wyróżni.
Pomysł na biznes czasem też przychodzi sam, z potrzeby serca. Pamiętaj jednak, by dalej pamiętać, że biznes to biznes – na swoim pomyśle musisz też zarabiać. Chociaż ogólna tendencja jest obecnie taka, by marka dawała też wartość dodaną, by nie była tylko sprzedającą produkty lub usługi firmą. Ludzie coraz częściej chcą się identyfikować. A Ty możesz to wykorzystać i spełnić swoje marzenie o firmie, dać ludziom to czego potrzebują, a jeszcze dodatkowo na tym zarobić.