Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, znana również pod pojęciem pozycjonowania, jest procesem coraz chętniej wykorzystywanym przez przedsiębiorców. Działanie to pozwala rozwijać się Twojej działalności w Internecie. Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (inaczej SEO) polega na uzyskaniu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych, poprzez wybieranie słów i fraz kluczowych. Innymi słowy: takie działanie umieszcza naszą stronę internetową z ofertą na samej górze wyszukanych wyników. Dzięki temu potencjalny klient (po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarce), otrzymuje najlepiej dopasowaną odpowiedź do swojego zapytania – czyli naszą ofertę.
Dlaczego pozycjonowanie SEO jest tak ważne dla firm?
Obecnie żyjemy w czasach, gdzie Internet stanowi najważniejsze, najszybsze i najbardziej dostępne źródło wiedzy. Znajdziemy w nim dosłownie wszystko i to na każdy temat. Podczas swoich poszukiwań niejednokrotnie napotykamy wiele różnych stron internetowych, które oferują nam, jako użytkownikom, zbliżone tematycznie treści na dany temat. Przykładowo po wpisaniu w wyszukiwarkę: salon fryzjerski w Warszawie, otrzymamy wyniki stron internetowych dotyczących salonów fryzjerskich w stolicy naszego kraju. W ten inteligentny sposób otrzymujemy odpowiedź na nasze domyślne zapytanie odnośnie poszukiwanego przez nas pozycjonowania dla konkretnej lokalizacji.
Optymalizacja SEO pomaga naszej ofercie stać się bardziej widoczną dla potencjalnego klienta. Jest to najbardziej pomocne w trakcie tworzenia nowej strony internetowej, która zaraz po uruchomieniu jest praktycznie nie widoczna. Dzieje się tak, ponieważ spada ona bardzo nisko, na rzecz serwisów odpowiednio zoptymalizowanych (czyli tych najwyższych), które posiadają odpowiednio dużo treści oraz linków zewnętrznych. Nie ma tu większego znaczenia wiek domeny – liczy się przede wszystkim dobre pozycjonowanie, które „wyrzuca” domenę wyżej.
Pozycjonowanie stron dla lokalnych firm
Oferty optymalizacji storn internetowych dla firm w Warszawie, czy też innej miejscowości w Polsce, wygląda praktycznie tak samo. Zasadnicza różnica polega na dodaniu konkretnej lokalizacji do słów oraz fraz kluczowych. Dzięki czemu wyszukiwarka na podstawie naszej aktualnej lokalizacji, podsunie nam, jako jedne z pierwszych wyników wyszukiwania te, które jej zdaniem są dla nas najbardziej odpowiednie. Takie działanie pomaga niejako zaoszczędzić nam czas, ponieważ to właśnie wyszukiwarka decyduje o tym, jakie treści będą dla nas najbardziej odpowiednie i tym samym tożsame z naszym zapytaniem, które jej zadaliśmy.