Marketing szeptany – czym jest?

Marketing szeptany – czym jest?

Marketing szeptany – czym jest?

Marketing szeptany uważany jest za narzędzie, które przoduje w dobie gdzie promocja swoich usług produktów w sieci to codzienność. Kontaktujemy się z klientem rozpoczynając konwersacje w taki sposób, aby o konkretnym produkcie/marce/usłudze zrobiło się głośno. Nie ważne co mówią nawet jeśli ktoś hejtuje ważne by powstał tak zwany szum. 

 

Na czym polega marketing szeptany?

Marketing szeptany polega na naturalnym wywołaniu dyskusji na temat danej marki. W odróżnieniu od płatnych reklam te w żadnym wypadku nie nakłaniają do zakupu usługi, produktu. Marketerzy mają jeden cel pokazać zalety danego produktu, czy danej usługi. Dobrany sposób komunikacji musi pasować do zamieszczonego przez nas posta na danym portalu społecznym. 

 

Rodzaje marketingu szeptanego 

 

Casual marketing – wykonywanie, wspieranie priorytetowych zadań marketingu szeptanego. 

 

Product seending – osoby przodujące wśród pozytywnych opinii dostają testery. Następnie wystawiają o nim opinie w formie filmu lub Bloga rozpoczynając tym samym na niego mode.

 

Comunity marketing – jest to forma promocji produktów danej firmy poprzez zaangażowanie się w dyskusję na forach internetowych. 

 

Trendsetting – polega na tworzeniu nowych trendów stosując do tego celu określoną markę/produkt. W tym przypadku angażowane są do tego zadania osoby wpływowe, które każdy chce naśladować.

 

Brand blogging – do promocji produktu/usługi/marki wykorzystuje się tutaj sferę blogową. Brand blogging możemy łączyć z trendsetting.

 

Cause marketing – wspierane są tutaj kwestie społeczne ważne dla naszej grupy docelowej w celu zdobycia zaufania i wypromowania określonej marki.

 

Evangelist marketing – za pomocą tej metody musimy pozyskać odpowiednią grupę konsumentów tzw ewangelistów danej marki. Są to osoby, które mocno się z nią utożsamiają i będą ją aktywnie promować wśród swoich znajomych np. Harley Davidson znany jako grupa Harleyowców. 

 

Marketing wirusowy – polega on na stworzeniu treści, która będzie chętnie udostępniana przez innych użytkowników np. w formie memów, gifów. Ważne, aby taka treść budziła pozytywne emocje, które będą kojarzone z produktem, lecz nie może być to stricte reklama. 

 

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Za pomocą marketingu szeptanego jesteśmy w stanie nie tylko wypromować x produkt w niekonwencjonalny sposób, lecz także tworzymy w sieci swoją grupę, która będzie zaangażowana w jego promocję. Nie musimy bazować wyłącznie na jednym kanale. Działania można również podejmować na forach branżowych, w social mediach, na blogu, YouTube, TikToku. Dodatkowo można korzystać z kilku kanałów Skuteczny marketing szeptany powinien być tworzony systematycznie, a także w razie potrzeby edytowany na bieżąco, tak aby wokół niego powstawała burzliwa dyskusja. Jeśli nie wiesz, za co się zabrać w danym obszarze związanym z marketingiem szeptanym to na start warto poszukać w internecie poradnika, w którym znajdziesz

konkretne rozwiązanie. 

 

Dodaj komentarz