Najlepsze strategie marketingu online dla małej firmy

Najlepsze strategie marketingu online dla małej firmy

Najlepsze strategie marketingu online dla małej firmy

Niezależnie od tego, jakie media społecznościowe są obecnie popularne, te strategie marketingu online przyniosą korzyści Twojej marce i zwiększą wskaźnik zaangażowania nowych i obecnych klientów.

W Internecie rzeczy dzieją się szybko. W jednym miesiącu, wszyscy są na Vine. W następnym miesiącu, Snapchat. Teraz, TikTok. To może być trudne, aby nadążyć za najnowszym trendem. Niezależnie od tego, jaka platforma mediów społecznościowych jest en vogue, najbardziej skuteczne strategie marketingu online działają. Opanuj te strategie marketingu online, aby pozostać konsekwentnie istotnym dla Twojej publiczności i nadal przyciągać nowych klientów.

Naucz się optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest definiowana jako “proces maksymalizacji liczby odwiedzających daną stronę internetową poprzez zapewnienie, że strona pojawia się wysoko na liście wyników zwracanych przez wyszukiwarkę”.

Google nieustannie majstruje przy swoich algorytmach, aby dostarczać swoim użytkownikom najlepsze wyniki wyszukiwania. Podczas gdy firma aktualizuje kryteria, których używa do tworzenia rankingu stron internetowych, niektóre rzeczy nigdy się nie zmieniają. Nauka podstaw SEO może pomóc klientom znaleźć Twoją witrynę, poprawić widoczność marki i ostatecznie pomóc Ci sprzedawać więcej.

A co najlepsze? SEO nie musi wiązać się z żadnym budżetem marketingowym. W przeciwieństwie do płacenia za reklamy, ruch w wyszukiwarkach jest darmowy. Istnieje kilka prostych kroków, które możesz podjąć, aby skonfigurować swoją witrynę tak, aby była przyjazna Google i pomogła poprawić ranking.

Zainwestuj w piękny projekt strony internetowej

Projektowanie stron internetowych idzie w parze z SEO. Pięknie zaprojektowana strona internetowa może nie tylko pomóc Twojej witrynie w osiągnięciu wyższego rankingu, ale może również zapewnić świetne doświadczenia użytkownika dla Twoich klientów. Twoja strona jest centrum wszystkich swoich cyfrowych działań marketingowych, więc jeśli strona nie jest czysta, łatwa do odczytania i interesująca, to nie ma znaczenia, ile czasu poświęcasz na rozwój strategii – nadal będziesz tracić klientów.

Nawet jeśli nie sprzedajesz poprzez swoją stronę internetową, upewnij się, że jest ona czysta, prosta i łatwa w nawigacji. Aktualizuj godziny pracy i dodaj swoją lokalizację, jeśli sprzedajesz w sklepie. Wielu właścicieli firm korzysta ze strony “O nas”, która opowiada o ich pasji i powodach rozpoczęcia działalności. To właśnie te małe rzeczy odróżniają Cię od konkurencji z wielkich pudełek.

Konsekwentnie twórz treści

Podczas gdy najpopularniejsza platforma może się zmieniać z miesiąca na miesiąc, jedna rzecz nigdy się nie zmieni: ludzie kochają treści. Filmy, wpisy na blogach, zdjęcia, podcasty i posty w mediach społecznościowych są narzędziem, dzięki któremu będziesz w stanie dotrzeć do swoich klientów. Ważne jest, aby wiedzieć, jakie treści najlepiej działają na Twoich odbiorców i mieć strategię marketingu online, która pozwoli Ci je stale tworzyć.

Jednym z łatwych sposobów na tworzenie dobrych materiałów jest współpraca z innymi. Wykorzystaj influencerów, stałych klientów lub członków Twojego programu lojalnościowego, aby pomogli Ci wygenerować interesujące filmy lub posty w mediach społecznościowych. Szeptany marketing jest jedną z najpotężniejszych form marketingu, jakie istnieją. Im bardziej Twoje treści mogą korzystać z opinii i potwierdzeń innych, tym lepiej będzie działał Twój marketing online.

Mierz, co działa

Jedną z największych zalet marketingu cyfrowego jest to, że łatwo jest sprawdzić, co działa, a co nie. W przeciwieństwie do inwestycji w billboard lub reklamę drukowaną, możesz szybko określić, ile osób obejrzało Twój najnowszy film i śledzić, ilu widzów kliknęło, aby kupić od Ciebie.

Każda strategia marketingowa online, którą wypróbujesz, powinna obejmować pewne pomiary i rekalibrację. Śledź takie rzeczy jak współczynnik klikalności i zaangażowanie w posty w mediach społecznościowych (nie tylko polubienia i udostępnienia, ale zapisy i kliknięcia), i ustaw lejek, aby zobaczyć, który z Twoich kanałów marketingu online działa najlepiej. Istnieje wiele darmowych narzędzi, które mogą w tym pomóc: zacznij od Google Analytics i idź stamtąd.

Zbuduj listę e-maili

Kampanie e-mailowe dominują pod względem skuteczności w marketingu cyfrowym. Wskaźniki zaangażowania w kampanie e-mailowe są średnio znacznie wyższe niż w przypadku innych kanałów komunikacji cyfrowej (np. mediów społecznościowych). Zbierając adresy e-mail klientów przy kasie, możesz zbudować bezpośredni kanał marketingowy do odbiorców, którzy już znają Twoją markę i są przekonani, że kupują od Ciebie. A jak pokazuje ta niechlubna statystyka, powracający klienci są bardziej wartościowi niż nowi. E-mail jest jednym z najlepszych sposobów promowania swojej firmy wśród publiczności, która już docenia to, co masz do zaoferowania.

3 eksperckie strategie tworzenia doskonałej treści

Skuteczna strategia tworzenia treści to taka, która sprawia, że stajesz się godnym zaufania ekspertem w swojej dziedzinie. Eksperci przedstawiają najlepsze praktyki, które pomogą Ci osiągnąć ten cel. Małe firmy muszą ciężko pracować, aby stać się wiarygodnymi ekspertami i przedsiębiorstwami z wartością dodaną – zwłaszcza w Internecie. Jeśli chcesz pozycjonować siebie i swoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie i dostawcę cennych informacji, porad i zasobów – co z kolei może generować leady i napędzać sprzedaż – opłaca się zająć się tworzeniem treści.

Oferowanie darmowych, oryginalnych i użytecznych treści na swojej stronie internetowej, blogu, w kampaniach e-mailowych i na platformach mediów społecznościowych to świetny sposób, aby potencjalni klienci mogli Cię znaleźć i Ci zaufać. Jest to również główny powód, dla którego 64% marketerów B2C wskazuje, że ich organizacja jest bardzo lub bardzo zaangażowana w content marketing. Jednak tylko 37% firm posiada udokumentowaną strategię marketingu treści.

Dążąc do sukcesu w marketingu treści, musisz mieć pewność, że realizujesz właściwe plany. Aby uzyskać pomoc, skontaktowaliśmy się z kilkoma specjalistami i poprosiliśmy ich o najlepsze rady dotyczące tworzenia treści.

Dowiedz się, jakiego rodzaju treści pożądają Twoi klienci

Każdy pracowity przedsiębiorca może tworzyć artykuły, filmy, podcasty, infografiki i posty w mediach społecznościowych. Problemem jest upewnienie się, że tematy, które poruszasz, są istotne dla odbiorców, do których próbujesz dotrzeć. Aby to zrobić, zastanów się najpierw, o co pytają Cię Twoi klienci.

Zostań gościnnym blogerem

Publikowanie i udostępnianie materiałów na własnych stronach i platformach nie jest jedynym sposobem na zwiększenie zaangażowania i wzrost liczby klientów. Możesz generować świeże treści dla stron, które są bardzo istotne i cieszą się dużym zainteresowaniem, a które są związane z Twoją działalnością. Ten manewr może również poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania Google dla Twojego nazwiska i nazwy firmy. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, zidentyfikuj segment docelowej grupy odbiorców, a następnie znajdź odpowiednie strony internetowe, które ta grupa odwiedza regularnie i które mogą być również podatne na gościnne wpisy na blogu.

Partnerstwo z cyfrowym tubylcem

Ty i Twój wewnętrzny zespół nie musicie sami produkować lub pakować wszystkich tych treści. W rzeczywistości, korzystne może być skorzystanie z pomocy eksperta z zewnątrz, takiego jak cyfrowy tubylec – producenta treści, który doskonale zna modne tematy i język online i potrafi wykorzystać je w sposób, który zainspiruje odbiorców. Pomyśl o tym, jak konsumenci są rutynowo bombardowani suchymi, opartymi na marce apelami, aby zdobyć ich biznes.

Jak robić świetne zdjęcia produktów w handlu elektronicznym

E-commerce rozwija się każdego dnia, a zdjęcia produktów są jednym z głównych narzędzi, z których korzystają kupujący online przy podejmowaniu decyzji. Według Meero, 90% kupujących online ocenia jakość zdjęć jako najważniejszy czynnik w sprzedaży online – i dlaczego nie mieliby tego robić? Bez możliwości zobaczenia lub dotknięcia produktu, zdjęcia i opis są jednymi z głównych źródeł decyzji o dokonaniu zakupu.

Nie musisz być profesjonalnym fotografem ani posiadać pełnego zestawu profesjonalnego sprzętu, aby robić atrakcyjne zdjęcia produktów; jednakże zrozumienie kilku podstawowych technik i posiadanie niezbędnych narzędzi pomoże Ci robić lepsze zdjęcia na strony produktowe.

Zoptymalizuj oświetlenie

Oświetlenie jest jednym z najważniejszych elementów fotografii, a znalezienie idealnej równowagi jest kluczowe. Znalezienie najlepszego oświetlenia może wymagać pewnych prób i błędów, ponieważ jest ono różne w zależności od produktu, ale warto jest eksperymentować i wprowadzać poprawki, aż osiągniesz właściwy efekt.

Ogólnie rzecz biorąc, wykorzystaj naturalne światło, jeśli możesz, i staraj się unikać większych cieni na swoim produkcie. Jeśli naturalne oświetlenie jest zbyt jasne, być może będziesz musiał je rozproszyć. Jeśli przestrzeń jest zaciemniona, czas użyć sztucznego oświetlenia.

Używaj białego tła

Białe tło pozwala zaprezentować produkt bez rozpraszania uwagi, a do tego jest łatwe do stworzenia. Zamiast ustawiać produkt przed białą ścianą, użyj zamiatarki fotograficznej, która jest bezszwowym tłem. Pomoże to wyeliminować skazy, narożniki i linie z Twojego obrazu. Możesz kupić biały zamiatać na Amazon lub tworzyć własne za pomocą kawałka białej tablicy plakatowej. Idea jest taka, że Twój produkt siedzi na tablicy plakatowej, która zakrzywia się do powierzchni za produktem, aby usunąć widoczne krawędzie.

Wskazówki dotyczące tła lifestylowego

Tła lifestylowe są dobre do prezentowania produktu w mediach społecznościowych i na blogach, a także w niektórych ofertach produktów. Pokaż, jak produkt może być w rzeczywistości używany. Robiąc zdjęcia lifestylowe smartfonem, możesz użyć trybu portretowego, aby rozmyć tło, co zmniejszy rozproszenie uwagi i pozwoli skupić się na produkcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.