ile kosztuje reklama w telewizji

Ile kosztuje reklama w telewizji

O reklamie w telewizji może pomarzyć wiele rozwijających się przedsiębiorstw. To skuteczny sposób na zdobycie nowych klientów i rozpowszechnienie swojej działalności. Niestety, wiąże się ona zazwyczaj z kosmicznym kosztem. Ile kosztuje reklama w telewizji i od czego zależy ta cena?

Popularność stacji

Łatwo można się domyślić, że na cenę reklamy wpływa przede wszystkim to, w jakiej stacji telewizyjnej jest nadawana. Najwyższymi cenami może poszczycić się Polsat, TVN oraz TVP2. Każda z tych stacji emituje programy, które cieszą się ogromną popularnością. W przypadku Polsatu, jest to między innymi program „Nasz nowy dom”, serial „Przyjaciółki”, oraz cotygodniowy „Megahit”. Jeśli chodzi o TVN, rekordy popularności bije „Mam Talent!”, natomiast TVP2 już od lat emituje uwielbiany przez Polaków serial „M jak Miłość”. Ogromną oglądalność mają także wieczorne „Fakty” w TVN oraz „Wiadomości” w TVP1. To właśnie przed tymi wszystkimi programami, możemy obejrzeć najdroższe reklamy w telewizji. Ile kosztuje reklama w telewizji? Koszty są bardzo zróżnicowane. Cena za emisję 30-sekundowego spotu może sięgać nawet 100 tysięcy złotych (tak jest w przypadku „Megahitu” w Polsacie), ale zazwyczaj ceny te są znacznie niższe. I tak przykładowo, za reklamę emitowaną przed premierowym odcinkiem „M jak Miłość”, TVP2 żąda około 70 tysięcy złotych. Niższe ceny proponuje TVN- reklama w przerwie jednego z popularnych programów tej stacji, takich jak „Masterchef Junior”, „Kuchenne Rewolucje” czy „Fakty”, kosztuje około 20-30 tysięcy złotych.

Pora dnia i dzień tygodnia

Ile kosztuje reklama w telewizji? Koszt reklamy telewizyjnej w dużej mierze zależy od programu, który właśnie ma zostać nadany, a także od godziny. Najdroższe jest późne popołudnie oraz wieczór, kiedy największa ilość widzów siada przed telewizorami. Znacznie tańsze są reklamy o wcześniejszych godzinach. Taniej jest też w dni powszednie, natomiast za weekendowe emisje spotów reklamowych trzeba zapłacić więcej.

Czy reklama w telewizji jest skuteczna?

Trudno znaleźć reklamę o tak ogromnym zasięgu, jak telewizyjna. Każdego dnia, miliony widzów mimowolnie oglądają dziesiątki spotów reklamowych. Czy tego chcą, czy nie chcą, reklama w telewizji robi swoje i nazwy poszczególnych firm zapadają widzom w pamięć. Nic więc dziwnego, że duże przedsiębiorstwa wręcz biją się o to, żeby zaistnieć w telewizji i osiągnąć jak najlepszą porę emisji.

Dzięki reklamie w telewizji, wiele firm osiągnęło spektakularny wręcz sukces i stało się doskonale rozpoznawalnymi na rynku markami. Oczywiście, duże znaczenie ma nie tylko to, kiedy reklama jest emitowana, ale także to, czy spot reklamowy jest skuteczny. Niektóre reklamy bardziej zapadają w pamięć, inne natomiast szybko są zapomniane. Sukces zależy więc w dużej mierze od tego, w jaki sposób skonstruowana jest reklama i czy wystarczająco przekonuje oglądających ją, potencjalnych klientów.

Bardzo ważne jest też to, czy konkretna reklama dotrze do właściwej grupy widzów- przykładowo, reklama leków przeciwgorączkowych dla dzieci dotrze do największej liczby młodych mam, jeśli zostanie wyświetlona przed filmem familijnym lub popularnym serialem dla kobiet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *